Oritilausten ehdot

Tilaamalla Oriasema Helasuolta astutuksen, hyväksyt seuraavat ehdot:

Tilaamalla Oriasema Helasuolta astutuksen, hyväksyt seuraavat ehdot:

Oriaseman kausi
Oriaseman kausi 2024 on 15.4-31.8. Toukokuun alusta (2.5->) eteenpäin voimme ottaa tammoja siemennettäväksi myös oriasemallemme.

Astutuksen varaus ja tilauslomake
Varaa astutus maksamalla orimaksu kätevästi Helasuon nettikaupan kautta. Lisää tamman nimi tilauksen lisätiedot kohtaan. Tilausta varten on luotava tili Helasuo.fi nettikauppaan. Orimaksun suorittamisen jälkeen saat tilauslomakkeen linkin selaimeen sekä sähköpostiisi, täytä se mieluusti heti.

Maksutapa
Kaikki maksut maksetaan Oriasema Helasuon nettikaupan kautta. Maksutapoina on Paytrailin maksutavat: verkkopankit, pankki- ja luottokortit, MobilePay, Lasku, Osamaksu ja Joustomaksu.

Orimaksut
Orimaksu maksetaan varatessa ennen ensimmäistä astutusta. Orimaksu sisältää sekä astutusmaksun että tiineysmaksun. Astutusmaksu kattaa koko kauden. Mikäli tamma ei ole tiinehtynyt 1.10.2024 mennessä, palautetaan tiineysmaksu eläinlääkärin todistusta vastaan. Tämän jälkeen maksuja ei enää palauteta.

Tiineysmaksujen palautukset mikäli tamma ei tiinehdy
Mikäli tamma ei ole tiinehtynyt 1.10.2024 mennessä, palautetaan tiineysmaksu eläinlääkärin todistusta vastaan. Asiakas vastaa siitä, että tiineystarkastus on tehty ja eläinlääkärin todistus lähetetty Oriasema Helasuon lomakkeen / asiakkaan oman tilin kautta ajoissa ennen 1.10.2024. Tämän jälkeen maksuja ei enää palauteta.

Lomakkeen täyttö tapahtuu Omalla Tililläsi nettisivuillamme. Tämän takia tilausta tehdessä luodaan tili ja saat salasanalinkin sähköpostiisi. Mikäli salasana on kuitenkin unohtunut, voit aina kirjautumissivulta pyytää salasanan palautusta. Katso ajoissa syyskuun aikana että kirjautuminen tilillesi onnistuu, asiakas vastaa siitä että palautuslomake on täytetty 1.10.2024 mennessä jonka jälkeen palautuksia ei enää käsitellä.

Maksun palautus tapahtuu maksunvälittäjä Paytrailin kautta. Paytrail pyrkii aina palauttamaan maksun käytetylle maksutavalle (esim. pankkikortilla maksaessa kortin kautta pankkitilille ja luoton kauttaa ostaessa luottoyhtiölle joka lyhentää maksun jäljellä olevasta luotosta ja/tai palauttaa ylijäävän osuuden). Mikäli maksutavalle palautus ei onnistu, tulee palautus ns. sähköpostipalautuksena, jolloin asiakas saa viestissä linkin, jonka kautta ilmoittaa tilinumeronsa. Tilinumeron ilmoittamisen yhteydessä asiakas tunnistetaan vahvasti.

Tiineysmaksu mikäli tamma todetaankin maksunpalautuksen jälkeen tiineeksi / varsoo
Mikäli tamma todetaankin tiineeksi / varsoo tiineysmaksun palautuksen jälkeen, on asiakkaan ilmoitettava siitä viipymättä Oriasema Helasuolle ja tiineysmaksu laskutetaan.

Orien hypytyspäivät
Hypytyspäivät Helasuon oriasemalla ovat maanantai, keskiviikko sekä perjantai. Poikkeuspäiviä saattaa olla pyhäpäivät, samoin siirtosperman lähetys ei onnistu pyhäpäivinä.

Siirtospermatilaukset
Siirtopermatilaukset tulee tehdä edellisenä päivänä klo 20.00 mennessä numeroon 040 195 1434. Klo 20 jälkeen siirtosperman lähetystä ei saada enää seuraavalle päivälle, mutta haku on aina mahdollinen. Maksa astutusmaksu sekä siirtosperman lähetys-/noutomaksu ennen siemennystä/siirtoa. Myös tilauslomakkeen täytyy olla täytetty ennen ensimmäistä tilausta. Huomioithan hypytyspäivät sekä mahdolliset pyhäpäivät tilausta tehdessäsi.

Siirtosperman lähetys- / noutomaksut
Siirtospermatilauksen jälkeen käy maksamassa siirtosperman lähetyskulut tai noutomaksu Oriaseman Helasuon nettikaupassa. Suosittelemme merkitsemään jo tilauslomakkeeseen lähetyksen vastaanottopaikan, jotta voimme suunnitella kuljetusreitin jo etukäteen. Koska lähetyksen hinta riippuu tarvittavista bussivaihdoista (suora / 1 vaihto / 2 vaihtoa) voi asiakas kysyä reittiä ja hintaa jo ennen sperman tilausta. Asiakkaan vastuulla on että oikea lähetyshinta on maksettu nettikaupan kautta ennen lähetystä.

Mikäli tamma astutetaan useamman kerran, on asiakkaan huolehdittava siitä, että jokaista astutuskertaa kohden sperman lähetyskulut / noutomaksut on maksettu ennen tilausta. Asiakas sitoutuu palauttamaan sperman lähetyslaatikon 14vrk sisällä tilauksesta. Palauttamattomasta sperman lähetyslaatikosta peritään hinnaston mukainen lisämaksu asiakkaalta.

Siirtosperman lähetystapa
Siirtosperma lähetetään tarvittaessa Myxline (pääasiassa Onnibussilla). Asiakas on itse vastuussa, että on ajoissa (vähintään 15minuuttia ennen) bussilla / pysäkillä hakemassa lähetystä. Mikäli hausta myöhästyy, ei lähetystä ole enää mahdollista saada. Mikäli mahdollista, suosittelemme hakemaan siirtosperman suoraan Oriasema Helasuolta. Siirtopermatilaukset tulee tehdä edellisenä päivänä klo 20.00 mennessä puhelimitse 040 195 1434. Klo 20 jälkeen siirtosperman lähetystä ei saada enää seuraavalle päivälle, mutta haku on aina mahdollinen.

Eläinlääkärikausi Oriasema Helasuolla
Tuodessasi tamman oriasemalle sovi tulostasi reilusti etukäteen puhelimitse 040 195 1434. Eläinlääkäri laskuttaa suoraan asiakkaalta hinnaston mukaisen eläinlääkärikauden, mikä sisältää ultrauksen ja siemennykset. Maksu ei sisällä erityishoitoja, lääkityksiä, hormonihoitoja. Hinta ei myöskään koske pakaste tai alkiosiirto siemennyksiä. Tuodessasi tamman oriasemalle ilmoitathan tulostasi viimeistään edellisenä päivänä. Huolehdi myös, että tammallasi on voimassa oleva influenssarokotus, mielellään alle puoli vuotta vanha. Suosittelemme rokotusta myös EHV-1 ja EHV-4-virusta vastaan. Muistathan ilmoittaa tamman oman tallin pitopaikkatunnuksen (mikäli et ole sitä ilmoittanut jo tilauslomakkeessa) ja ottaa tamman passin mukaan tuodessasi sen siemennettäväksi oriasemalle. Oriasema Helasuon pitopaikkatunnus on FI000010894817.

Hoitomaksut Oriasema Helasuolla
lmoitamme sinulle kun tammasi on valmis haettavaksi kotiin astutuksesta. Kun lähtöpäivästä sovitaan, laskemme hoitopäivien määrän ja asiakas sitoutuu maksamaan ne Oriaseman Helasuon nettikaupan kautta ennen tamman hakua oriasemalta.
Maksu hoitopäivästä sisältää vain tamman heinäruokinnan. Jos tammasi syö lisärehuja, jätä selkeät ruokintaohjeet sekä tamman rehut suljetussa muoviastiassa oriasemalle. Jos tammallasi on yliherkkyyksiä, ruokintarajoitteita, tallitapoja, vammoja tai muita seikkoja, jotka tulee ottaa huomioon tamman ruokinnassa tai sen käsittelyssä, ilmoita niistä oriaseman henkilökunnalle.

Jos tammasi tarvitsee jatkuvaa lääkitystä, keskustele siitä aina etukäteen Oriasema Helasuon kanssa. Oriasema Helasuo voi kieltäytyä ottamasta vastaan tammaa, jonka lääkitseminen vaatii liikaa resursseja, tai veloittaa tamman hoidon vaatimista lisäresursseista eri korvauksen. Kun tamma tulee Oriasema Helasuolle, jätä oriasemalle kaikki tamman tarvitsemat lääkkeet ja anna tarkat lääkintäohjeet.

Kaikki Oriasema Helasuon hevosen omistajan pyynnöstä antama lisäruokinta tai lääkitys tai suorittamat muut toimenpiteet tapahtuvat aina asiakkaan kustannuksella ja vastuulla.

Asiakas sitoutuu noudattamaan Oriasema Helasuon kulloinkin antamia ohjeita.

Vastuu tammasta
Tuomalla tamman Oriasema Helasuolle vastaat siitä, että tamma ei sairasta tarttuvaa tautia eikä ole lähiaikoina sairastanut tauteja, jotka voivat vaarantaa muiden oriasemalla olevien hevosten terveyden, tai ollut majoitettuna talliin, jossa on esiintynyt tällaisia tauteja tai ollut kosketuksissa tällaisia tauteja sairastavien hevosten kanssa. Asiakkaalla on velvollisuus esittää rokotus- ja eläinlääkäritodistus, mikäli Oriasema Helasuo sitä pyytää.

Asiakas vastaa kaikesta tamman lääkinnästä ja sairauden tai vammojen hoidosta ja niistä aiheutuvista kustannuksista. Jos oriaseman henkilökunta havaitsee hevosen sairastuneen tai loukkaantuneen, henkilökunta ilmoittaa tästä asiakkaalle, jonka tehtävänä on itse huolehtia tamman hoidosta ja tarvittaessa sen toimittamisesta eläinlääkärin tutkittavaksi. Oriasema Helasuolla on kuitenkin aina oikeus antaa ensiapua ja tarvittaessa kutsua paikalle eläinlääkäri asiakkaan kustannuksella.

Asiakas vastaa hevosen Oriasema Helasuolle tai sen henkilökunnalle aiheuttamista vahingoista. Vahingot korjataan hevosenomistajan kustannuksella tai hevosenomistajan toimesta.

Talli ei vakuuta hevosia eikä vastaa niille aiheutuneista vahingoista, ellei Talli ole aiheuttanut vahinkoa tahallisesti tai törkeällä tuottamuksella. Talli ei missään olosuhteissa vastaa välillisestä vahingosta.

Tietosuoja
Oriasema Helasuo kerää henkilötietoja asiakkaistaan (jäljempänä ”rekisteröity”) voidakseen täyttää sopimuksenmukaiset velvoitteensa ja tarjota palveluitaan asiakkailleen. Oriasema Helasuon keräämiin henkilötietoihin kuuluu mm.
rekisteröidyn nimi ja yhteystiedot;
tiedot rekisteröidyn hevosesta; ja
tiedot rekisteröidylle myydyistä tuotteista ja palveluista.

Oriasema Helasuo kerää henkilötiedot ensisijaisesti rekisteröidyltä itseltään. Henkilötietoja voidaan myös kerätä kaupparekisteristä ja muista julkisista lähteistä. Oriasema Helasuo voi käyttää henkilötietoja omien palveluidensa markkinointiin, jollei rekisteröity ole sitä kieltänyt. Oriasema Helasuo luovuttaa henkilötietoja [Suomen Hippokselle astutusilmoituksen tekemistä varten, siirtospermaoriiden tilausten yhteydessä kyseessä olevalle ulkomaiselle oriasemalle sekä oriaseman eläinlääkärille]. Oriasema Helasuo ei lähtökohtaisesti muutoin luovuta henkilötietoja kolmannelle, ellei se ole tarpeen lainsäädännöstä tai viranomaisvaatimuksesta johtuvien velvoitteiden täyttämiseksi.

Oriasema Helasuo säilyttää henkilötietoja ulkopuolisen palveluntarjoajan ylläpitämässä pilvipalvelussa. Tämä palveluntarjoaja voi myös käsitellä henkilötietoja oriaseman puolesta. Oriasema Helasuo on tehnyt palveluntarjoajien kanssa tarvittavat sopimusjärjestelyt varmistaakseen, että tiedot turvataan ja että niitä käsitellään asianmukaisesti. Oriasema Helasuo käsittelee ja säilyttää kaikkia henkilötietoja vain Suomessa tai muussa Euroopan Unionin tai Euroopan talousalueen jäsenmaissa. Henkilötietoja ei luovuteta Euroopan Unionin tai Euroopan Talousalueen ulkopuolelle.

Maksutavat- ja ehdot He’las Shop

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Maksutavat:

Verkkopankki
Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.

Collector Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia. Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan rekisteristä. Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Helashop verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Helashop verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,5 %, luottokustannusten yhteismäärä 402 €, maksettava kokonaismäärä 1 402 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:
Tarkempi palvelukuvaus: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, ja MasterCard SecureCode. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutapana MobilePay, joka on sovelluksessa toimivia palvelu, jolla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.

Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaaminen
Oriasema Helasuon verrkokaupassa voit tilata kaupassa olevia palveluita ja tuotteita.

Helas Shopin verkkokaupassa voivat tehdä ostoksia kaikki vähintään 18-vuotiaat kuluttajat Suomessa. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. 

Hinnat
Tuotteen hinta on tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta euroina. Hinta sisältää arvonlisäveron 24% tai 14 %. Pidätämme oikeuden hinnan sekä toimituskulujen muutoksiin.

Ostoskori
Tuotteet, joita voit tilata ostoskorin kautta, ovat yleensä varastossamme heti saatavana. Mikäli tuotteen toimittaminen jostain syystä viivästyy ilmoitamme siitä välittömästi. Tuotteen toimituksen viivästyessä Sinulla on mahdollisuus saada rahat heti takaisin ja perua tilaus. Eli jos tuotetta ei ole heti saatavana, maksamme halutessasi rahat takaisin. Jos haluat yhteydenoton puhelimitse, muista laittaa numerosi tilauksen yhteyteen. Puhelinnumero nopeuttaa tilauksen käsittelyä, jos tilauksessa on ongelmia.

Toimitus ja toimitusaika
Siirtosperman toimitukset aina ehdoissa sovituilla tavoilla. Toimitukset ostetaan erikseen, orimaksut eivät sisällä toimitusmaksuja.

 

Vaihto ja palautus

Kaikilla tuotteillamme ja palveluillamme on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Orimaksuissa tämä tarkoittaa että palautusoikeus on voimassa 14vrk tilauksesta, mikäli oria ei ole vielä käytetty tammalle. Vaihto toiseen oriin voi olla mahdollista keskenkin astutuskauden, ole siitä yhteydessä meihin niin katsotaan paras mahdollinen ratkaisu.