Oriasema Helasuo on Tölmän tilalla, Karjalohjalla, toimiva rekisteröity oriasema.

Oriimme edustavat kansainvälisiä suoritushevoslinjoja ja olemme valikoineet asemalle vain parasta tammanomistajille.

ORIASEMA HELASUO EHDOT

Tilaamalla Oriasema Helasuolta astutuksen, hyväksyt seuraavat ehdot:
(Kohdat 2, 4, 5 ja 6 eivät koske oria Vivito de Halliers, joka varataan ja maksetaan Crystal Dressagen kautta)

1. Oriaseman kausi
Oriaseman kausi 2024 on 15.4-31.8. Toukokuun alusta (2.5->) eteenpäin voimme ottaa tammoja siemennettäväksi myös oriasemallemme.

2. Astutuksen varaus ja tilauslomake
Varaa astutus maksamalla orimaksu kätevästi Helasuon nettikaupan kautta. Lisää tamman nimi tilauksen lisätiedot kohtaan. Tilausta varten on luotava tili Helasuo.fi nettikauppaan. Orimaksun suorittamisen jälkeen saat tilauslomakkeen linkin selaimeen sekä sähköpostiisi, täytä se mieluusti heti.

3. Maksutapa
Kaikki maksut maksetaan Oriasema Helasuon nettikaupan kautta. Maksutapoina on Paytrailin maksutavat: verkkopankit, pankki- ja luottokortit, MobilePay, Lasku, Osamaksu ja Joustomaksu.

4. Orimaksut
Orimaksu maksetaan varatessa ennen ensimmäistä astutusta. Orimaksu sisältää sekä astutusmaksun että tiineysmaksun. Astutusmaksu kattaa koko kauden. Mikäli tamma ei ole tiinehtynyt 1.10.2024 mennessä, palautetaan tiineysmaksu eläinlääkärin todistusta vastaan. Tämän jälkeen maksuja ei enää palauteta.

5. Tiineysmaksujen palautukset mikäli tamma ei tiinehdy
Mikäli tamma ei ole tiinehtynyt 1.10.2024 mennessä, palautetaan tiineysmaksu eläinlääkärin todistusta vastaan. Asiakas vastaa siitä, että tiineystarkastus on tehty ja eläinlääkärin todistus lähetetty Oriasema Helasuon lomakkeen / asiakkaan oman tilin kautta ajoissa ennen 1.10.2024. Tämän jälkeen maksuja ei enää palauteta.

Lomakkeen täyttö tapahtuu Omalla Tililläsi nettisivuillamme. Tämän takia tilausta tehdessä luodaan tili ja saat salasanalinkin sähköpostiisi. Mikäli salasana on kuitenkin unohtunut, voit aina kirjautumissivulta pyytää salasanan palautusta. Katso ajoissa syyskuun aikana että kirjautuminen tilillesi onnistuu, asiakas vastaa siitä että palautuslomake on täytetty 1.10.2024 mennessä jonka jälkeen palautuksia ei enää käsitellä.

Maksun palautus tapahtuu maksunvälittäjä Paytrailin kautta. Paytrail pyrkii aina palauttamaan maksun käytetylle maksutavalle (esim. pankkikortilla maksaessa kortin kautta pankkitilille ja luoton kauttaa ostaessa luottoyhtiölle joka lyhentää maksun jäljellä olevasta luotosta ja/tai palauttaa ylijäävän osuuden). Mikäli maksutavalle palautus ei onnistu, tulee palautus ns. sähköpostipalautuksena, jolloin asiakas saa viestissä linkin, jonka kautta ilmoittaa tilinumeronsa. Tilinumeron ilmoittamisen yhteydessä asiakas tunnistetaan vahvasti.

6. Tiineysmaksu mikäli tamma todetaankin maksunpalautuksen jälkeen tiineeksi / varsoo
Mikäli tamma todetaankin tiineeksi / varsoo tiineysmaksun palautuksen jälkeen, on asiakkaan ilmoitettava siitä viipymättä Oriasema Helasuolle ja tiineysmaksu laskutetaan.

7. Orien hypytyspäivät
Hypytyspäivät Helasuon oriasemalla ovat maanantai, keskiviikko sekä perjantai. Poikkeuspäiviä saattaa olla pyhäpäivät, samoin siirtosperman lähetys ei onnistu pyhäpäivinä.

8. Siirtospermatilaukset
Siirtopermatilaukset tulee tehdä edellisenä päivänä klo 20.00 mennessä numeroon 040 195 1434. Klo 20 jälkeen siirtosperman lähetystä ei saada enää seuraavalle päivälle, mutta haku on aina mahdollinen. Maksa astutusmaksu sekä siirtosperman lähetys-/noutomaksu ennen siemennystä/siirtoa. Myös tilauslomakkeen täytyy olla täytetty ennen ensimmäistä tilausta. Huomioithan hypytyspäivät sekä mahdolliset pyhäpäivät tilausta tehdessäsi.

9. Siirtosperman lähetys- / noutomaksut
Siirtospermatilauksen jälkeen käy maksamassa siirtosperman lähetyskulut tai noutomaksu Oriaseman Helasuon nettikaupassa. Suosittelemme merkitsemään jo tilauslomakkeeseen lähetyksen vastaanottopaikan, jotta voimme suunnitella kuljetusreitin jo etukäteen. Koska lähetyksen hinta riippuu tarvittavista bussivaihdoista (suora / 1 vaihto / 2 vaihtoa) voi asiakas kysyä reittiä ja hintaa jo ennen sperman tilausta. Asiakkaan vastuulla on että oikea lähetyshinta on maksettu nettikaupan kautta ennen lähetystä.

Mikäli tamma astutetaan useamman kerran, on asiakkaan huolehdittava siitä, että jokaista astutuskertaa kohden sperman lähetyskulut / noutomaksut on maksettu ennen tilausta. Asiakas sitoutuu palauttamaan sperman lähetyslaatikon 14vrk sisällä tilauksesta. Palauttamattomasta sperman lähetyslaatikosta peritään hinnaston mukainen lisämaksu asiakkaalta.

10. Siirtosperman lähetystapa
Siirtosperma lähetetään tarvittaessa Myxline (pääasiassa Onnibussilla). Asiakas on itse vastuussa, että on ajoissa (vähintään 15minuuttia ennen) bussilla / pysäkillä hakemassa lähetystä. Mikäli hausta myöhästyy, ei lähetystä ole enää mahdollista saada. Mikäli mahdollista, suosittelemme hakemaan siirtosperman suoraan Oriasema Helasuolta. Siirtopermatilaukset tulee tehdä edellisenä päivänä klo 20.00 mennessä puhelimitse 040 195 1434. Klo 20 jälkeen siirtosperman lähetystä ei saada enää seuraavalle päivälle, mutta haku on aina mahdollinen.

11. Eläinlääkärikausi Oriasema Helasuolla
Tuodessasi tamman oriasemalle sovi tulostasi reilusti etukäteen puhelimitse 040 195 1434. Eläinlääkäri laskuttaa suoraan asiakkaalta hinnaston mukaisen eläinlääkärikauden, mikä sisältää ultrauksen ja siemennykset. Maksu ei sisällä erityishoitoja, lääkityksiä, hormonihoitoja. Hinta ei myöskään koske pakaste tai alkiosiirto siemennyksiä. Tuodessasi tamman oriasemalle ilmoitathan tulostasi viimeistään edellisenä päivänä. Huolehdi myös, että tammallasi on voimassa oleva influenssarokotus, mielellään alle puoli vuotta vanha. Suosittelemme rokotusta myös EHV-1 ja EHV-4-virusta vastaan. Muistathan ilmoittaa tamman oman tallin pitopaikkatunnuksen (mikäli et ole sitä ilmoittanut jo tilauslomakkeessa) ja ottaa tamman passin mukaan tuodessasi sen siemennettäväksi oriasemalle. Oriasema Helasuon pitopaikkatunnus on FI000010894817.

12. Hoitomaksut Oriasema Helasuolla
lmoitamme sinulle kun tammasi on valmis haettavaksi kotiin astutuksesta. Kun lähtöpäivästä sovitaan, laskemme hoitopäivien määrän ja asiakas sitoutuu maksamaan ne Oriaseman Helasuon nettikaupan kautta ennen tamman hakua oriasemalta.
Maksu hoitopäivästä sisältää vain tamman heinäruokinnan (max 15kg/pvä). Jos tammasi syö lisärehuja, jätä selkeät ruokintaohjeet sekä tamman rehut suljetussa muoviastiassa oriasemalle. Omistajan tuomia lisärehuja annamme korkeintaan 6l päivässä. Jos tammallasi on yliherkkyyksiä, ruokintarajoitteita, tallitapoja, vammoja tai muita seikkoja, jotka tulee ottaa huomioon tamman ruokinnassa tai sen käsittelyssä, ilmoita niistä oriaseman henkilökunnalle.

Jos tammasi tarvitsee jatkuvaa lääkitystä, keskustele siitä aina etukäteen Oriasema Helasuon kanssa. Oriasema Helasuo voi kieltäytyä ottamasta vastaan tammaa, jonka lääkitseminen vaatii liikaa resursseja, tai veloittaa tamman hoidon vaatimista lisäresursseista eri korvauksen. Kun tamma tulee Oriasema Helasuolle, jätä oriasemalle kaikki tamman tarvitsemat lääkkeet ja anna tarkat lääkintäohjeet.

Kaikki Oriasema Helasuon hevosen omistajan pyynnöstä antama lisäruokinta tai lääkitys tai suorittamat muut toimenpiteet tapahtuvat aina asiakkaan kustannuksella ja vastuulla.

Asiakas sitoutuu noudattamaan Oriasema Helasuon kulloinkin antamia ohjeita.

13. Vastuu tammasta
Tuomalla tamman Oriasema Helasuolle vastaat siitä, että tamma ei sairasta tarttuvaa tautia eikä ole lähiaikoina sairastanut tauteja, jotka voivat vaarantaa muiden oriasemalla olevien hevosten terveyden, tai ollut majoitettuna talliin, jossa on esiintynyt tällaisia tauteja tai ollut kosketuksissa tällaisia tauteja sairastavien hevosten kanssa. Asiakkaalla on velvollisuus esittää rokotus- ja eläinlääkäritodistus, mikäli Oriasema Helasuo sitä pyytää.

Asiakas vastaa kaikesta tamman lääkinnästä ja sairauden tai vammojen hoidosta ja niistä aiheutuvista kustannuksista. Jos oriaseman henkilökunta havaitsee hevosen sairastuneen tai loukkaantuneen, henkilökunta ilmoittaa tästä asiakkaalle, jonka tehtävänä on itse huolehtia tamman hoidosta ja tarvittaessa sen toimittamisesta eläinlääkärin tutkittavaksi. Oriasema Helasuolla on kuitenkin aina oikeus antaa ensiapua ja tarvittaessa kutsua paikalle eläinlääkäri asiakkaan kustannuksella.

Asiakas vastaa hevosen Oriasema Helasuolle tai sen henkilökunnalle aiheuttamista vahingoista. Vahingot korjataan hevosenomistajan kustannuksella tai hevosenomistajan toimesta.

Talli ei vakuuta hevosia eikä vastaa niille aiheutuneista vahingoista, ellei Talli ole aiheuttanut vahinkoa tahallisesti tai törkeällä tuottamuksella. Talli ei missään olosuhteissa vastaa välillisestä vahingosta.

14. Tietosuoja
Oriasema Helasuo kerää henkilötietoja asiakkaistaan (jäljempänä ”rekisteröity”) voidakseen täyttää sopimuksenmukaiset velvoitteensa ja tarjota palveluitaan asiakkailleen. Oriasema Helasuon keräämiin henkilötietoihin kuuluu mm.
rekisteröidyn nimi ja yhteystiedot;
tiedot rekisteröidyn hevosesta; ja
tiedot rekisteröidylle myydyistä tuotteista ja palveluista.

Oriasema Helasuo kerää henkilötiedot ensisijaisesti rekisteröidyltä itseltään. Henkilötietoja voidaan myös kerätä kaupparekisteristä ja muista julkisista lähteistä. Oriasema Helasuo voi käyttää henkilötietoja omien palveluidensa markkinointiin, jollei rekisteröity ole sitä kieltänyt. Oriasema Helasuo luovuttaa henkilötietoja [Suomen Hippokselle astutusilmoituksen tekemistä varten, siirtospermaoriiden tilausten yhteydessä kyseessä olevalle ulkomaiselle oriasemalle sekä oriaseman eläinlääkärille]. Oriasema Helasuo ei lähtökohtaisesti muutoin luovuta henkilötietoja kolmannelle, ellei se ole tarpeen lainsäädännöstä tai viranomaisvaatimuksesta johtuvien velvoitteiden täyttämiseksi.

Oriasema Helasuo säilyttää henkilötietoja ulkopuolisen palveluntarjoajan ylläpitämässä pilvipalvelussa. Tämä palveluntarjoaja voi myös käsitellä henkilötietoja oriaseman puolesta. Oriasema Helasuo on tehnyt palveluntarjoajien kanssa tarvittavat sopimusjärjestelyt varmistaakseen, että tiedot turvataan ja että niitä käsitellään asianmukaisesti. Oriasema Helasuo käsittelee ja säilyttää kaikkia henkilötietoja vain Suomessa tai muussa Euroopan Unionin tai Euroopan talousalueen jäsenmaissa. Henkilötietoja ei luovuteta Euroopan Unionin tai Euroopan Talousalueen ulkopuolelle.

 

 

 

PALAUTUSOHJEET

TEE PALAUTUSPYYNTÖ 1.10.2024 MENNESSÄ. Tämän jälkeen maksuja ei enää palauteta. Ennen palautuspyynnön lähettämistä tarkista että mahdolliset hoitopäivät, siirtomaksut yms on maksettu. Hyvityspyyntöä ei käsitellä mikäli asiakkaalla on avoimia maksuja tai hyvityspyyntöön ei liitetä eläinlääkärin todistusta.

 

  1. Kirjaudu sisään omalle tilillesi https://oriasemahelasuo.fi/my-account/ 
  2. Klikkaa kohdasta “Tilaukset”
  3. Etsi hyvitettävä oritilaus ja paina “Katso”
  4. Paina orimaksun alta painiketta “Pyydä hyvitystä” ja hyvityspyynnön ikkuna aukeaa.
  5. Tuotemäärä kohtaan valitse “1”.
  6. Hyvityksen syy kohtaan kirjoita esim “ei tiinehtynyt”, “varhaisloi”.
  7. Lisää eläinlääkäritodistus joko kuvana tai pdf-tiedostona. Ilman eläinlääkäritodistusta hyvityspyyntöä ei hyväksytä.
  8. Lähetä lomake ja tarkista että hyvityspyyntösi näkyy joko omalla tililläsi kohdassa “Tehdyt hyvityspyynnöt”. Tarkista myös että eläinlääkäritodistus löytyy kohdasta “Tehdyt hyvityspyynnöt” -> “Katso”.
  9. Mikäli haluat lähettää myöhemmin viestiä palautukseesi liittyen, tee se Omalla tilillä kohdassa Tehdyt hyvityspyynnöt -> Katso -> Lähetä viesti palautukseen liittyen. Samoin jos meillä on kysyttävää hyvityspyyntöösi liittyen, saat kysymyksen siitä Tehdyt hyvityspyynnöt -> Katso. Mahdollisesta viestistä tulee ilmoitus myös sähköpostiisi. Pyydämme pitämään hyvityksiä koskevat viestit hyvityspyynnön alla.
  10. Käsittelemme hyvityspyynnöt kerran viikossa. Kun hyvitys on hyväksytty saat siitä sähköpostin, jonka liitteenä on hyvityslasku kirjanpitoosi.
  11. Maksun palautus tapahtuu maksunvälittäjä Paytrailin kautta. Paytrail pyrkii aina palauttamaan maksun käytetylle maksutavalle (esim. pankkikortilla maksaessa kortin kautta pankkitilille ja luoton kauttaa ostaessa luottoyhtiölle joka lyhentää maksun jäljellä olevasta luotosta ja/tai palauttaa ylijäävän osuuden). Mikäli maksutavalle palautus ei onnistu, tulee palautus ns. sähköpostipalautuksena, jolloin asiakas saa viestissä linkin, jonka kautta ilmoittaa tilinumeronsa. Tilinumeron ilmoittamisen yhteydessä asiakas tunnistetaan vahvasti.